נווט למעלה
 

 

תכניות ייחודיות

 

1.         מרכז למידה - חטיבת ביניים -   א.    איתור תלמידים מתקשים ופיתוח תוכניות אישיות ושלוביות

שמטרתן להביא את התלמידים לרמת הכיתה.

                                                            ב.    קידום תלמידים במתמטיקה, עברית ובאנגלית.

2.     דוברי מתמטיקה                        -      חטיבת ביניים - תלמידים מצטיינים במתמטיקה.

דוברי אנגלית                            -      חט"ב וחט"ע   - תלמידים מצטיינים באנגלית.

3.         העשרה במגוון תחומי עניין - ריבוי אינטליגנציות – שכבות ז'-ח'-ט' -  התלמידים בוחרים בתחום

ריכוז: גב' בלאיש גילה.              עניין מתוך מגוון התחומים המוצעים:

                                                            מוסיקה, תאטרון, אומנות, מחול, ספורט, כדור-רגל, מדעים ותקשורת.

4.         "מורות מתווכות" -                     שכבה ח' – ליווי של תלמידים המתקשים להסתגל למסגרת בית

ריכוז:  נוימן אורנה                   הספר והדרכה להורי התלמידים. התכנית מופעלת ע"י הצוות החינוכי

של השכבה בהנחיית פסיכולוגית בית הספר. 

5.         "תכנית מוגנות" -                      שכבה ז' – קידום הסתגלותם של כלל תלמידי כיתה ז' לחברת הילדים

ריכוז:  נוימן אורנה                   החדשה. מתן כלים של העצמה אישית וחברתית לתלמידים מתקשים.

6.         "פרוייקט  החממה"               כיתה ט'-1 הוגדרה בתשס"ח כ"כיתה הירוקה החדשה"- כיתת

ריכוז והנחייה:                          המדעים מבצעת עבודות מחקר בנושאים מגוונים בתחום איכות

דר' בן-יצחק עדנה                      הסביבה עבודות מחקר הקשורות בהשפעת תנאים אביוטיים על פיזיולוגית צמחים מתבצעות במרפסת ביולוגיה שאמורה להפוך לחממת לימוד ומחקר במהלך שנת הלימודים תשס"ט.

7.      יחידת חקר - שכבה ח' -            התלמידים לומדים את עקרונות החקר וכותבים עבודות בתחום

ריכוז: שרביט סמדר                   התעניינותם את הנושא מסכמים בערב הצגת עבודות חקר.

8.      תוכנית חקר שורשי המשפחה  - תוכנית שבה חוקר כל תלמיד את שורשי משפחתו וארצות המוצא

ריכוז: מרקו זהבה                     מהן באו הוריו, תוך התחקות אחר הזהות האתנית והפולקלור

הייחודיים לכל משפחה. עבודות שלנו מוגשות לפרס ארצי וזוכים במקומות הראשונים.

9.     מעורבות חברתית קהילתית ואזרחית -  בית הספר מפתח מעורבות חברתית ומעודד שותפות בקרב עובדי

ריכוז: סביר יפית                       מנהלה, מורים הורים ותלמידים ובקרב הקהילה הסובבת את בית הספר: קשישים, עולים, אנשים עם מוגבלות, ילדי הגנים ועוד.

                                                תוכנית המעורבות החברתית, הקהילתית והאזרחית מכינה את התלמידים להיות                                                               אזרחים מעורבים ופעילים התורמים לשיפור איכות החיים בקהילה ובמדינה.

התוכנית כוללת שיעורי מחנך בנושאי מעורבות חברתית, מנהיגות, אחריות, נתינה, צדק חברתי ועוד, והשתתפות התלמידים בפרוייקטים שונים כמו: פרויקט חן, גשר חי, מנהיגות צעירה, מנוף,  13 המצוות ופעילויות התנדבותיות במוסדות קהילתיים.

בסוף השנה התלמידים הפעילים מקבלים תעודה חברתית על התנדבותם, ותלמידי י"ב הפעילים ברצף של שלוש שנים לפחות זכאים לקבל תעודת בגרות חברתית.

השנה זכו בתעודה חברתית התלמידים הבאים: חגי איל, קוגמן עדי, טרבס עדי, תורגמן אמנון, בר מלכה, גרויסמן נלי וציזר יקיר.

10.        מגמת מחול -                             לימודי מחול בשילוב עם בת-דור באר-שבע -

התוכנית ייחודית לבית-  הספר ופועלת בכל שכבות הגיל בביה"ס.    

11        להקת מחול                               סגנון הג'ז עם ועמים.

ריכוז: אלופר דדי                      הלהקה מיועדת לתלמידי ז' – ח' – ט' – י'. 

12.        עיתון ביה"ס                              את העיתון מפעילים תלמידים עורכים וכותבים משכבה ז' עד י"ב

ריכוז: אדרת טלי                       תחת הכותרת "ידיעות אחרונות" מקיף א', סדנא לתקשורת.

13.        תקשורת                                    סדנא למורים ותלמידים למנהיגות תקשורת בקהילות המטרות:

ריכוז: ועקנין אלירן                1.             הכרת התקשורת ואמצעי התקשורת בחברה מודרנית שבה

                                                 המצלמה והמסך הם אמצעי לביטוי בחברה דמוקרטית.

        2. פיתוח יוזמות מנהיגותיות בקרב בני הנוער והכשרתם לתפקידים של שליחי

קהילה, מעצבי דעת קהל בתחומי החינוך התרבות, החברה והקהילה.

        3. הכרת הערוץ הקהילתי על מגוון אפשרויות הביטוי שבו, כאמצעי

להפקת תוכניות נוער קהילתיות.

        4. בניית התאמה בין ביה"ס לבין המעגל הקהילתי הקרוב אליו, באמצעות

צוות היגוי פנימי.

נושאי הלימוד: מערכות התקשורת בישראל, כתיבה עיתונאית, צילום בוידיאו, צפייה ביקורתית (הפקות קהילתיות), פרופילים של פעילות קהילתית, מושגי יסוד בעריכה, הפקה לטלביזיה (הקהילתית).

14.        מדעי המחשב -                                     "מדעי המחשב אקדמיה מעשייה"         

            ריכוז: לייבוביץ לאה                  התכנית מופעלת החל מתשס"ה במכון דוידסון למחשב מדעי.

                                                            התכנית מיועדת לתלמידים הלומדים מדעי המחשב בהיקף של 5 יח"ל

                                                            בנוסף ללימודים בבית הספר.

                                                            מטרת התוכנית לקשר בין תלמידים הלומדים מדעי מחשב (כיתות י"א, י"ב)

                                                            לבין פעילויות מחקר ופיתוח המתבצעות באקדמיה ובתעשייה בתחום מדעי

                                                            המחשב והנדסת תוכנה.

                                                            התכנית היא דו שלבית ונפרשת על פני שתי שנות לימוד, החל מחודש

                                                            אוקטובר בכיתה י"א ועד חודש אפריל בכיתה י"ב.

                                                            שלב א' – מפגשי העשרה (כיתה י"א) מתוך מגמה לפתוח בפני התלמידים

                                                            אשנב לאקדמיה ולתעשייה, ייערכו לתלמידים מפגשי העשרה (אחת לחודש

                                                            אחה"צ) שיכללו הרצאות מומחים, הפעלות לימודיות, חשיפה לשיטות וכלי

                                                            פיתוח חדשניים וטכנולוגיות מתקדמות.                                                          

                                                            שלב ב' – פיתוח פרוייקט תכנה (כיתה י"ב) שלב זה מיועד לתלמידים בעלי

                                                            מוטיבציה ויכולת לימודית גבוהה המעוניינים לפתח עבודת גמר.

                                                            לתלמידים תינתן הזדמנות לפתח פרוייקט תוכנה עם מנחה חיצוני

                                                            מהתעשייה / אקדמיה אשר יותאם במיוחד לתלמיד ע"י צוות התכנות.

                                                            הבחינה על הפרוייקט תזכה את התלמידים ב – 5 יח"ל בהתמחות

                                                            "תכנון ותכנות מערכות".

                                                            "רובוטיקה"

                                                            תוכנית  המיועדת לתלמידי כיתה ז' מדעים. התלמידים לומדים יסודות

                                                            בבנייה ובהפעלת רובוט ומתנסים בהפעלת רובוט וירטואלי ע"י כתיבת

                                                            תכניות מחשב.

15.        נגישות להשכלה גבוהה              נגישות להשכלה גבוהה תלמידים משכבות י', י"א וי"ב משולבים

ריכוז: כהן רותם                       בלימודים בביה"ס ובקורסים באוניברסיטת בן גוריון ביוזמת מנהלת מחוז הדרום הגב' עמירה חיים בשילוב מדערום קרן רש"י.

בפרוייקט לוקחים חלק כ – 40 תלמידים.

16.   מוסיקה                                     מוסיקה במגמה למוסיקה ילמדו הנושאים הבאים:

            ריכוז: ספיאל יצחק                    תולדות המוסיקה, תקופות, מלחינים, זמרים וכן רסיטל, 10 יח"ל

(מקצוע מוגבר).

כמו כן תלמידים המעוניינים לפתח את כישוריהם על כלי נגינה

בשעות אחה"צ מוזמנים לפנות ליצחק ספיאל.

17.        בי"ס מנגן                                 תלמידים מנגנים בכלים שונים: גיטרות, סקסופונים, תופים, קלרינט,

ריכוז: אילנה דוד                       חליל צד ועוד. משנה"ל תשנ"ט הופעל בי"ס מנגן בשכבות ז', ו-ח'.

התלמידים מופיעים באירועים פנימיים בית סיפריים ובאירועים חוץ בית סיפריים לדוגמא: טקס יום שואה בקריית הממשלה, אירועים של עיריית ב"ש.

                                                                              

18.        קולנוע                                       יסודות אמנות הקולנוע, תולדות הקולנוע, בעיות טכניות פסיכולוגיות

ריכוז: אקוטונס מיכאל              וסוציולוגיות של הקולנוע.  היקף של 5 יח"ל (מקצוע מוגבר).

19.        לטוס פיזיקה                             לתלמידי ט' הבוחרים בלימודי המדעים אנחנו מרחיבים את הידע

ריכוז: שרביט סמדר                  בחשיפתם ללימודי החלל. מיועד לחט"ב. תלמידים אלו מיועדים לנסיעה לנאס"א. התוכנית בשיתוף קרן רש"י בית יציב והמפמ"רים במשרד החינוך. באולימפיאדה הצעירה ע"ש אל"מ אילן רמון,

זכו השנה תלמידי בית הספר במקום שלישי ארצי. 

20.        מוזיאון "יד ושם"                      לכתות י"א ביקור במוזיאון "יד ושם" סמינר שואה בנושאים:

ריכוז:  בניון ורד                       האידיאולוגיה הנאצית, הכחשת השואה, העמידה היהודית בתקופת

השואה, לקחי השואה לדורנו ועוד.

21.        משלחת נוער לגרמניה                בשנת תשס"ט זו תהיה השנה ה- 22 שמגיעה משלחת תלמידים

בהנחיית: נשר שוש                    מהעיר קובורג שבצפון בווריה לישראל ושנה השמינית להגעתם של

תלמידים מבית הספר המרכזי למלונאות במינכן. התלמידים הגרמניים מגיעים בשבוע האחרון של חופשת חג הפסח, חג החרות ונשארים ליום הזיכרון לשואה ולגבורה. במסגרת המשלחת מבקרים התלמידים שלנו ושל האורחים "ביד ושם" ושומעים אשת עדות, ניצולת שואה שמספרת על קורותיה במחנות העבודה בפולין.

מטרת המשלחת היא קיום משלחות כאלה "למען יזכרו ולא ישכחו" הדור השלישי שלנו ושל הגרמנים. העוסקים יחד בלקחי השואה, לומדים על התקופה החשוכה, כדי שתקופה כזאת לא תחזור. ושהדמוקרטיה בשני העמים תישאר לעד. כמו כן מתקיימים טיולים בארץ. ביולי המשלחות נפגשות שוב והפעם בגרמניה שם גולת הכותרת הביקור בדכאו מחנה ריכוז ראשון שעל פי הדגם הזה נבנו מחנות הריכוז והשמדה בפולין. שם מתקיים טקס משותף ישראלי גרמני, פרוייקט נוסף חשוב שהמשלחת נטלה על עצמה הוא נטיעת עצים בארץ. המשלחות המגיעות לארץ נוטעים עצים ביער יתיר שבנגב (הכספים עבור העצים נאספים ע"י ארגונים שונים בקובורג). נוצרים קשרים הדוקים בין המורים במשלחות ובין התלמידים והרי זוהי המטרה, הכרות עם עם אחר, למען שמירת שלום עולם והכרות

האחד את השני למען עתיד משותף טוב יותר.

22.        "עמ"ך"                                    דיאלוג בין דורי, בין ניצולי שואה לבין תלמידי מקיף א'.

            ריכוז: לב האר"י אורנה             מפגשי היכרות עם סיפורם של ניצולי שואה ויצירה אומנותית משותפת.

השנה בית הספר זכה בפרס חינוך על היוזמה החינוכית. 

23.        משלחת לפולין                           מזה שני עשורים יוצאים תלמידי בית ספרנו למסע אל עברו של העם היהודי.

ריכוז : מחמלי חיה                    המסע הוא ערך חינוכי חשוב מאוד המפגיש את הנוער עם עברנו כעם. 

24.        משלחת לנאס"א                        תלמידי שכבה ט' יצאו בשנה"ל תשס"ט למרכז החלל בארה"ב פלורידה,

ריכוז : אבידן סמדר                  נאס"א, כדי ללמוד ולהרחיב את ידיעותיהם בתחום המדע-החלל כמנוף

לבחירת מקצועות המדעים בהמשך לימודיהם.

25.        ריכוז תוכניות מניעה                   למניעת טבק, אלכוהול  וסמים (מב"ס).

ריכוז: גודל יעל                          תוכנית על פי שכבות גיל.

26.        ט"ו בשבט                           הפעלה בכיתות ז', ט' לעולם הצומח בהוראה אחרת שפותחו ע"י צוות

ריכוז: סלוצקי בלימה                המורות לביולוגיה.

27.        "יום השואה"                            שבוע שואה בראי האומנויות.

ריכוז: גורליצקי סופי                 הפעלות של מורי ההיסטוריה במקורות שנכתבו על השואה

                                                 (שירה, סיפורת, מכתבים, יומנים, אומנות וכו').       

28.        יום זכויות האדם והאזרח     פעילויות בנושא זכויות האדם לשכבה י'. הפעלה ע"י צוות המורים

ריכוז: גורליצקי סופי                  להיסטוריה.

29.        יום ירושלים                              משחק תחנות ותחרות – ידע לכיתות ט', מופעל ע"י צוות המורים

ריכוז: כהן זיוה                                     לתנ"ך.

30.        שעשועי לשון                             הפעלת כיתות ז' – ידע בהבנת הנקרא, ניבים, אמרות וכו', הקשורים

ריכוז: שנחה רותי                      לל"ג בעומר.

31.        יום אנגלית                                הפעלה בשכבה ז', חשיפת השפה באופן אחר וחוויתי, שעשועים וחידונים.

            ריכוז: שבתאי לילי

32.        יום מתמטיקה                           חידון מתמטי לזכרה של עדי אמנו.

            ריכוז: חטב אירדה

33.        יום המוזיקה                              שילוב תלמידים העוסקים בזימרה בנגינה, חבורת הזמר

ריכוז: ספיאל יצחק                    ותזמורת ביה"ס. הערב מוקדש לזכרה של ענת אבטובי ז"ל.

34.        מעורבות אישית                         תרומה לקהילה: לבתי"ס, לגני ילדים, לעיוורים, לאוטיסטים,

ריכוז: שמעון בלהה                    לבית-חולים, לקשישים, לטיפוח ביה"ס, תלמידים עם תלמידים

בביה"ס, עבודת חונכים עם עולים חדשים.

ייחודי לכל השנים – חונכים המנציחים נופלים במערכות ישראל בוגרי מקיף א'. בשל ריבוי הקשרים יישלחו תודות אישיות בנפרד. 

35.        מש"צים                                   תלמידים משכבות י' – י"ב בבית הספר – תלמידים המדריכים

ריכוז: אקוטונס הלל                  תלמידים צעירים מהם, טיפוח מנהיגות צעירה.

                                                            1.   המש"צים (ראשי תיבות של "מדריכי שלח צעירים") מהווים

                                                      קבוצת איכות.

2.    הדרכת כיתות ט' במופע הת"ס המסורתי, בערב החנוכה.

36.        ניהול מוסיקאלי, הוראת מוסיקה - ניצוח מקהלת ביה"ס, להקה קולית – הפקה קולית, עיבודים

           מנצחת: סופר דגנית                    והוראת מוסיקה.

 א.       בחינות למקהלה / להקה קולית ייצוגית של ביה"ס – 

           יערכו לאורך כל חודש ספטמבר. בימי ד' בשעות

           16:30 – 14:30 בחדר המוסיקה.

ב.        חזרות קבועות של המקהלה / להקה קולית – יערכו בימי ג', ד' בשעות 16:30 – 14:30 בחדר המוסיקה.

ג.        המקהלה / להקה קולית – תופיע בכל אירועי וטקסי ביה"ס.

ד.               בשנה"ל תשס"ו הוקמה חבורת זמר של מורי, הורי ותלמידי  מקיף א' ותמשיך גם בשנה זו.

 

37.       שבוע כימיה                      שבוע בו תלמידי כיתות ט' הלומדות כימיה יעסקו בניסויי העשרה

       ריכוז: סמבן מרים                  חווייתיים.   

38.       פרוייקט יזמים צעירים              "עושים עסקים" פרוייקט הדורש אתגר, מוטיבציה ונכונות להשקעה             

ריכוז: שנחה רות                       לאורך תקופה התלמידים בוחרים לפרוץ את השוק בפרוייקט חדש ואחר ולייצרו לקהל הרחב.

                                                 בשנת תשס"ח זכו תלמידי ביה"ס בפרס על רוח צוות ופיתוח מוצר בדרך יצירתית ופרס נוסף על שדרוג מוצר: סודוקו.       

 

39.      פרוייקט הכיתה הירוקה למען איכות הסביבה  

ריכוז והנחייה:                          כיתה ט'-1 הוגדרה  בתשס"ח  כ"כיתה הירוקה החדשה"- כיתת המדעים

דר' בן-יצחק עדנה                      מבצעת עבודות מחקר בנושאים מגוונים בתחום איכות הסביבה. 

השנה החל שיתוף פעולה בין כיתה ט' באיטליה מאזור

   Veneziaהעירה  Sacile על יד  Pordenone המונה

כ- 20,000 תושבים (בלימה סלוצקי יצרה את הקשר) נושאי המחקר

יתבצעו במקביל בשתי המדינות כאשר התלמידים משווים תוצאות המחקר

המתקבלות ומתייעצים. סיכום הפרויקט השנתי מתוכנן  כמפגש- כנס- בו

יוצגו תוצאות המחקר.

40.      פרוייקט  בניית דגמים כאמצעי להוראת נושא  

ריכוז והנחייה:                          כיתת המדעים ז' 1, מאפשרת לתלמידי הכיתה לחוות בנוסף ללימוד

דר' בן-יצחק עדנה                      נושאי הלימוד המתחייבים מתוכנית הלימודים, לעסוק בתחומי העשרה.

בכל שנה נבחר נושא שונה.

הצגת הדגם ביום הורים ובתחרויות מחוץ לביה"ס.

במהלך תשס"ח החל שיתוף פעולה בין כיתה ז' באיטליה, מ- Pinerolo

זו עיר של 32,000 תושבים על יד טורינו (גב' בלימה סלוצקי יצרה את הקשר).

תלמידי שתי הכיתות עוסקים באותו נושא תוך שקיים קשר החלפת רעיונות בין התלמידים והמורים.

 

41.       "שותפות 2000" – "גשר חי" -   הסוכנות היהודית, עיריית באר-שבע, משרד החינוך, קהילת

ריכוז: בן-עזרא שרי                   מונטריאול ומגבית קנדה בישראל תומכים בקשרים בין ביה"ס

הרצליה – מונטריאול וביה"ס בתחומים של פיתוח "כישורי חיים", "שורשים וקהילה", עיתון גשר חי", "קול קורא" -  העם היהודי בארץ ובתפוצה, חלקים רבים של אותו שלם. חילופי מידע וידע בין תלמידים ומורים. תוכנית מפגשים בין תלמידים ומורים בארץ ובמונטריאול.

42.       ספורט                                      בבית הספר קיים מועדון ספורט בית ספרי בו יוכלו התלמידים

ריכוז: שניידר דוד                     להשתתף בחוגים שונים ומגוונים: חוגי אתלטיקה קלה, כדורסל בנות,

כדורגל - לבנים ובנות, קטרגל, טניס שולחן ושחמט.

                                      אתלטיקה קלה - משתתפים תלמידים רבים בתחרויות מחוזיות

וארציות.

כדורסל -  נבחרת בנות ז-ח' השתתפה באליפות מחוז הדרום וסיימה

במאזן של 8 ניצחונות מול 3 הפסדים.

טניס שולחן משתתפים תלמידי חט"ב, משחק הדורש כושר

גופני, קורדינציה ומחשבה מהירה.

שחמט – מועדון בית ספרי יחיד בבאר שבע הפועל לאחר שעות

הלימודים. שחמט הוא תחום שמפתח חשיבה, מחייב ריכוז גבוה ויכולת תכנון. התלמידים לוקחים חלק פעיל בתחרויות אזוריות וארציות.

                                                            נבחרות שחמט לשכבות ז' ח' ט' הגיעו להישגים נכבדים

                                                                        וזכו למקום שלישי במחוזי.

כדורגל וקטרגל - נבחרות בנים כיתות ט' – י"ב משתתפים

בתחרויות אזוריות וארציות.

43.        בית הספר הבטוח                      נבנתה תוכנית עבודה משותפת הנקראת פרוייקט "מגן" בין

ריכוז: בלאיש גילה                    הקהילה, ביה"ס והמשטרה. התוכנית משולבת בשעות הבוקר.

המשטרה נענית מיידית לכל פנייה של מנהלת ביה"ס.                   

44.        ע. מרכז                                     לראשונה בשנה"ל תשס"ג עוצב תפקיד ע. מרכז בתכנית               

            ריכוז: מרכזי שכבות                  עבודה משותפת של מורי ותלמידי ביה"ס. 

                                                            מטרת התפקיד לגרום לתלמידים להיות שותפים לתהליכי ביה"ס.

תפקידי ע. המרכז:

- הכנסת תלמידים לכיתה מיד לאחר השמעת הצלצול.

- דיווח על היעדרויות מורים בשכבה.

- בדיקת נוכחות תלמידים עפ"י בקשת המרכז/ת ודיווח בטופס נוכחות.

- שמירה על המבנה והקפדה על ניקיונו.

- שמירה על יצירות אומנות ולוחות לימודיים בביה"ס.

- דיווח על ליקויים במבנה ועל נזקים שנגרמו לציוד באמצעות טופס נזקים.

- דיווח למנהלה על כל נושא הדורש מעורבות של גורם נוסף.

- דיווח על זרים המסתובבים בשטח ביה"ס.

תפקידים אלו נקבעו על דעת התלמידים, מורי ביה"ס ובידוע הורי

התלמידים והם ניתנים לשינוי ולגיבוש מידי שנה.

45.        פופרה                                       בהפקת הפופרה משולבים ריקודים תזמורת ותפאורה עם תלבושות ותפאורות

            ריכוז : בלאיש גילה                   מרהיבות בהשתתפות תלמידי תיכון מקיף א', ובהפקת החברה כיוונים בב"ש.

בוחבוט אייל                  עד כה העלנו את הפופרות "המכשפה", "יוסף וכותונת הפסים", "אוליבר",

"בושם בגני", "פורגי ובס", "היו זמנים", "ציוניוני הציונות", "סיפורי

הפרברים", "גברתי הנאווה", "קזבלן", "שמשון ודלילה", "בן המלך והעני",

"מדינה מסרטים", השנה נעלה את: "כנר על הגג". 

46.        קפה וסימפטיה                          בערבים אלו יחשפו ההורים, המורים והתלמידים לתכניי הלמידה בתחומי 

מרכזת : ורד בניון                     הידע השונים הנלמדים בביה"ס : אומנות, תיאטרון, מוזיקה, מחול, תקשורת,

כדורגל ומדעים.

 

 

 

 Web Part של עורך תוכן